Arkusze ścierne
Arkusze ścierne to kluczowe narzędzie w wielu procesach szlifowania, pomagające usunąć stare warstwy z powierzchni i zapewnić równomierny, gładki efekt. Oferujemy różne wymiary i perforacje, aby łatwo znaleźć odpowiedni papier ścierny do Twoich maszyn szlifierskich.

Norton 72000-50
Arkusz szlifierski Multi-Air Norzon 70 X 125 Mm P80
190,69 zł

Norton 72000-51
Multi-Air z Norzon 70 X 198 Mm P80
226,21 zł

Mirka 88416-95
Q.Silver 70 x 125 mm Grip
223,62 zł

Festool 8772-14
Arkusz ścierny STF 93 x 178 mm
188,73 zł

Norton 88413-14
Pro A275 115 X 280 Mm
158,90 zł
Arkusze ścierne a papier ścierny - czy jest różnica?
Papier ścierny to ważne narzędzie w wielu procesach szlifowania, ponieważ pomaga usunąć stare warstwy z powierzchni i zapewnia gładki efekt. Wybór odpowiedniego papieru ściernego jest kluczowy przed rozpoczęciem szlifowania. Zazwyczaj należy zwrócić uwagę na rozmiar ziarna. Oferujemy szeroki wybór wymiarów i perforacji, co ułatwia znalezienie papieru ściernego (lub arkusza ściernego) pasującego do naszych bloków szlifierskich i maszyn szlifierskich.
Wybór papieru ściernego i rozmiaru ziarna
Wybór rozmiaru ziarna zależy od efektu, jaki chcesz osiągnąć podczas szlifowania. Ogólnie można stosować następujące rozmiary ziaren:
Gruboziarnisty papier ścierny (np. 40-60): Doskonały do usuwania dużych nierówności i śladów szlifowania. Idealny do usuwania farby i lakieru.
Średnioziarnisty papier ścierny (np. P80-100): Dobrze nadaje się do usuwania grubych śladów szlifowania i uzyskania gładkiej powierzchni.
Finoziarnisty papier ścierny (np. P120-220): Nadaje powierzchni gładkie wykończenie i usuwa średnie ślady szlifowania.
Bardzo i super finoziarnisty papier ścierny (np. P240-320 do P800): Doskonały do uzyskania bardzo gładkiego wykończenia i usuwania drobnych śladów szlifowania.
Szlifowanie lakieru samochodowego
Aby szlifować lakier samochodowy, zaleca się użycie papieru ściernego o rozmiarze ziarna od P1000 do P5000. Taki rozmiar ziarna jest wystarczająco drobny, aby zapewnić gładkie wykończenie, ale wystarczająco gruby, aby usunąć małe rysy i nierówności w lakierze. Ważne jest, aby zachować ostrożność podczas szlifowania lakieru, aby nie uszkodzić go i nie uzyskać niepożądanych rezultatów. Zaleca się również, aby papier ścierny był wilgotny (JEŚLI jest przeznaczony do szlifowania na mokro) podczas procesu, aby nie nagrzewał się i nie uszkadzał lakieru. Ważne jest również, aby używać papieru ściernego wysokiej jakości, ponieważ tańsze produkty mogą mieć ostre krawędzie, które mogą uszkodzić lakier. Po szlifowaniu zaleca się również użycie środka polerskiego, aby nadać lakierowi błyszczące wykończenie.